3.5 Nejstarší hra
HRAJ HNED

Kostky

Proč hrát kostky?

Pro kostky je celosvětově ustálený výraz „craps“ – jedná se o nejstarší hazardní hru vůbec. Její kořeny sahají až k římskému císaři Claudiusovi, který kostky popsal v jedné ze svých prací. A mimochodem i slavný Julius Ceasar se o kostkách zmínil ve svém literárním dílu a odtud pochází slavný výraz „Alea iacra est“ – neboli kostky jsou vrženy.

Jak hrát kostky?

Od prvního pohledu kostky vzbuzují jakýsi respekt – komplikovaný herní plán má něco společného tomu z rulety. Jinými slovy – neintuitivní pojmy, neznámý průběh hry apod. Hráč který nedisponuje potřebnými zkušenostmi raději tuto hru obchází obloukem a to je chyba!

V úvodu každé hry hráč vrhne 2 kostky, před hodem však všichni účastníci hry musí uzavřít sázky na „pass line“ nebo „dont pass line“ – jinými slovy tedy na to, zda součet kostek dosáhne 7 anebo 11 – v ten moment vyhrává „pass line“. Pokud součet kostek dosáhne čísel 2 a 3, okamžitě vyhrává „dont pass line“. V případě, že součet kostek je číslo 12, zahlásí se remíza a sázky se vrátí. Pokud každá kostka hlásí stejné číslo, hra pokračuje dalším kolem a hází se znovu.

Jaké jsou šance na výhru?

Tak jako ruleta, jsou i crabs hrou, ve které rozhoduje především štěstí a náhoda. To však nemusí znamenat, že neexistují správné postupy a strategie, které nám možnost výhry zásadně přiblíží. To nejdůležitější je opět znát dokonale pravidla a dokonale je vstřebat „do sebe“. U kostek to platí ještě více než u karet, jelikož hra je rychlejší a úbytek peněz by tím pádem mohl být razantnější. Tou další radou je sázet na „pass line“ nebo na konkrétní součty čísel. Tento efektivní postup mnoho hráčů ve svých začátcích podceňuje, což se může vymstít.

Co jsou to „come bets“?

jedná se o sázky jež jsou téměř totožné jako „pass line“. Jedná se v podstatě o pass line sázky, které jsou platné pouze v jednom kole. Sázející umístí své sázky až potom, co v předešlém hodu byl stanoven „point“. Tak jako u sázek na „pass line“, tak i come sázky vyplácí výhru, pokud v následujícím kole střelce padne 7 či 11 a naopak prohrávají, pokud budou čísla 2, 3 anebo 12. Jestliže střelec hodí 4, 5, 6, 8, 9 anebo 10 stává se z tohoto čísla tak zvaný „come point“. Come sázky berou výhru, pokud střelec dosáhne come pointu dříve než 7 a v opačném případě sázku prohrávájí. Sázky v „come“ režimu nemůže hráč stáhnout anebo ponížit, protože jsou platné pouze a jenom pro jedno kolo.